מנהלת משאבי אנוש – מדריך לפיתוח קריירה

תוכן עניינים
קריירה משאבי אנוש

מהו תפקיד מנהלת משאבי אנוש?

מנהלת משאבי אנוש (HR) היא אשת מקצוע האחראית על פיקוח וניהול תפקוד משאבי האנוש של הארגון.
התפקיד כולל ,תחומי אחריות מגוונים כמו למשל: גיוס, אחריות על תחום הרווחה, אירועי חברה, ניהול הטבות ותגמולי עובדים, טיפול ביחסי עובדים- מנהלים, טיפול בתלונות, הטרדות מיניות (לצערנו הרב) ופיתוח ויישום של מדיניות ונהלים כדי להבטיח עמידה בדרישות החוק והרגולציה.

תפקיד מנהלת משאבי אנוש הוא תפקיד מאתגר וחשוב שדורש שילוב ייחודי של כישורים וידע.
על מנת להצליח בתפקיד זה, על מנהלת משאבי אנוש להבין לעומק את מטרות ויעדי הארגון, ובנוסף, להכיר את תחומי האחריות והתהליכים בחברה.

אחד מתחומי האחריות המרכזיים של מנהלת משאבי האנוש היא גיוס והכשרת עובדים, זהו תפקיד מאתגר, בייחוד בשנת 2024, התפקיד כולל בתוכו מספר תחומי אחריות תחתיו כגון מיתוג מעסיק, על מנת למשוך את המועמדים הרלוונטים, ביצוע תהליכי גיוס יעילים (שלא יובילו לנטישה), הכשרה איכותית, דאגה למסע אונבורדינג תקין, חוזים, וכמובן שמירה על יציבות כלכלית בעולם עבודה משתנה.

אחריות חשובה נוספת שיש למנהלת משאבי אנוש היא ניהול הטבות ותגמולים- בין היתר פיתוח ויישום תוכנית הטבות, ניהול שכר ומיסים, כמו כן יכולות של ניהול משא ומתן עם ספקי ביטוח וספקים אחרים כדי להבטיח את ההטבות האטרקטיביות ביותר לעובדים.

כחלק מהתפקיד, מנהלת משאבי האנוש נדרשת לטפל גם ביחסי עובדים ובתלונות- ניהול תלונות, מחלוקות, ועבודה לפתרון קונפליקטים בין עובדים לבין עצמם ולבין למנהלים.

מנהלת משאבי אנוש צריכה גם להיות בעלת הבנה עמוקה של המטרות והיעדים הכוללים של הארגון- היכרות עם המשימות, החזון והערכים של החברה, כמו גם את התוכניות האסטרטגיות שלה, תוך תקשורת שוטפת עם רמות ניהול שונות, כולל המנכ”ל, תפקיד המודרני של מנהלת HR כיום הוא גם למתג את החברה לעובדים, פנימה, מה שנקרא Employer Branding .

כדי להצליח בתפקיד זה, מנהלת משאבי אנוש צריכה לפתח סט חזק של מאפיינים אישיים, כמו למשל- כישורי מנהיגות חזקים, כישורי תקשורת מצוינים ויכולת לעבוד היטב תחת לחץ ,אפילו שיווק! (דיגיטלי).
חשוב שמנהלת משאבי אנוש, תהיה בעלת היכולת לבצע ריבוי משימות ולנהל מספר פרויקטים בו זמנית, לחשוב בצורה אסטרטגית ולקבל החלטות קשות.

כפי שהבנת עד כה, פיתוח הקריירה שלך כמנהלת משאבי אנוש דורש שילוב של עבודה קשה, מסירות ויכולת להתעדכן במגמות בתעשייה. הנה כמה טיפים מאיתנו שיעזרו לך להצליח בגדול.

כאן נכנסים לקהילה למציאת עבודה במשאבי אנוש

איך לפתח את הקריירה שלך כמנהלת משאבי אנוש

אחד השלבים הראשונים בפיתוח הקריירה שלך כמנהלת משאבי אנוש הוא להבין וללמוד את התעשייה שלך לעומק- למידה על סוגים שונים של תפקידי משאבי אנוש, כגון גיוס, יחסי עובדים, הדרכה, פיתוח ארגוני ומומלץ מאוד להבין את תחום הHR Analytics ולדעת מספרים וכלכלה ולפעול כיחידה עסקית.

חשוב להבין את החוקים והתקנות השולטים בתעשיית משאבי האנוש, כגון חוקי עבודה, חוקי אפליה ותקנות בטיחות.
כיום, חשוב מאוד גם ללמוד כיצד לגייס עובדים בעולם החדש, כיצד לפרסם משרות בצורה נכונה ברשת לינקדאין, וכיצד לנהל תהליך Onboarding נכון!

איך אפשר להתחיל בתפקידי משאבי אנוש?

הדרך המסורתית היא לעשות תואר בניהול משאבי אנוש, פסיכולוגיה או תחום רלוונטי דומה ומשם לחפש משרה התחלתית כגון רכזת גיוס או רכזת משאבי אנוש.
תואר בתחומים הקשורים להתנהלות עם אנשים אמור להספיק.
עם זאת, אפשר גם להיכנס לתחום משאבי אנוש עם תואר בתחום אחר ואז לצבור את הידע והמיומנויות הדרושים באמצעות הכשרה בעבודה או באמצעות קורס ייעודי לפני העבודה.

בנוסף להשכלה פורמלית, חשוב גם לצבור ניסיון מעשי בתחום משאבי אנוש- כמו למשל התמחות, עבודה בהתנדבות או תפקידי משאבי אנוש ברמה התחלתית.
הזדמנויות אלו יכולות לספק ניסיון מעשי ולתת לך הבנה טובה יותר של האחריות היומיומית של מנהלת משאבי אנוש.

נטוורקינג איכותי הוא היבט נוסף החשוב בפיתוח הקריירה שלך כמנהלת משאבי אנוש.

אם מדובר בהשתתפות בכנסים ואירועים בתעשייה, הצטרפות לקבוצות מקצועיות בתחום וחיבור עם אנשי מקצוע אחרים בתחום משאבי האנוש.
בניית רשת חזקה יכולה לעזור לך להישאר מעודכנת לגבי מגמות והתפתחויות בתעשייה, כמו גם לפתוח הזדמנויות להתקדמות.

דרך מעולה לייצר מעגל חברתי מקצועי בתחום היא בעזרת לינקדאין– ניתן לעשות זאת על ידי הצטרפות לקבוצות רלוונטיות, השתתפות בדיונים ויצירת קשר א.נשים שעודים בתחום שלך בחברות שונות.
אפשר גם להשתמש ב“LinkedIn Recruiter” – לינקדאין כדי למצוא מועמדים פוטנציאליים למשרות פתוחות ולחקור חברות שאיתן הם מעוניינים לעבוד.
על ידי עדכון קבוע של הפרופיל, שיתוף תוכן רלוונטי ומעורבות חברתית, תוכלי לבסס את עצמך כמובילת דעה בתחום ולהרחיב את הרשת המקצועית שלך.

מפתח מפתח נוסף בפיתוח הקריירה שלך כמנהלת משאבי אנוש הוא להישאר מעודכנת בטכנולוגיות והכלים העדכניים ביותר המשמשים בתחום- תוכנות משאבי אנוש, מערכות מעקב אחר מועמדים ומערכות ניהול ביצועי עובדים. מיומנות בכלים אלה תעזור לך לנהל בצורה יעילה יותר את המשימות שלך.

דגש נוסף שעלייך לקחת בחשבון, הוא פיתוח חשיבה אסטרטגית. עלייך לפתח את היכולת שלך לחשוב בצורה אסטרטגית וללמוד כיצד לפתח מנועי צמיחה, לזהות ולצפות אתגרים והזדמנויות פוטנציאליות, לחשוב בצורה ביקורתית ויצירתית, למצוא פתרונות יעילים לבעיות ולפתח מיומנויות חזקות של חשיבה תוך כדי תנועה.

בעולם התעסוקה החדש מנהלות משאבי אנוש מתמודדות לעיתים קרובות עם מצבים מאתגרים בחברה, שינויים מהירים וקונפליקטים של עובדים ומנהלים, לכן חשוב שיהיו בעלי כישורים חזקים לפתרון בעיות וחשיבה לטווח ארוך.

הטיפ החשוב ביותר בתחום הומני כמו משאבי האנוש הוא לפתח יכולות של הקשבה ואמפתיה.
עלייך להיות מסוגלת להקשיב באופן אותנטי לעובדים ולהבין את החששות והצרכים שלהם, ובסופו של דבר לספק להם את התמיכה שהם צריכים. חשוב להתייחס ברצינות לתלונות עובדים ולטפל בהן בזמן וביעילות.

התעלמות מתלונות עלולה להוביל לסביבת עבודה רעילה ותחלופת עובדים גבוהה.
כל עובד הוא שונה ויש לו צרכים שונים, לכן חשוב להימנע מהנחת הנחות לגביהם.

קחי את הזמן להבין את נקודות המבט והצרכים הייחודיים של כל עובד גם אם במבט ראשוני התלונה נשמעת מגוחכת. אל תזניחי את החשיבות של מיומנויות תקשורת- היכולת לתקשר ביעילות עם העובדים ועם ההנהלה היא המפתח להצלחה כמנהלת משאבי אנוש.

קשב ואמפתיה בארגון יוכלו לרתום עובדים ולמנוע התפטרויות במקרים רבים, שכן תחלופה גבוהה יכולה לעלות ביוקר ולהפריע לארגון.
בסופו של דבר מדובר בפיתוח כישורים של אינטליגנציה רגשית, היכולת להבין ולנהל את הרגשות של אחרים יכולה לעזור לך להיות מנהלת ומנהיגה אפקטיבית יותר ולגרום למי שעובד איתך ומתחתייך להעריך אותך.

טיפ בונוס- תשקיעי בהבנת תרבות החברה. שימי לב האם צריך לדאוג לשינוי שלה במקרה ויש תרבות שלילית, שכן תרבות חברה חיובית חיונית למעורבות, רווחת ושימור העובדים.

כמנהלת משאבי אנוש, אחד מתחומי האחריות שלך הוא יצירה ושמירה על תרבות חברה חיובית. הבנת התרבות של החברה שלך והכרת הערכים והנורמות של הארגון שלך יעזרו לך לקבל החלטות טובות יותר ולהניע את העובדים ואת החברה למקום טוב יותר.

לסיכום, פיתוח הקריירה שלך כמנהלת משאבי אנוש דורש שילוב של השכלה פורמלית, ניסיון מעשי, נטוורקינג, התעדכנות בטכנולוגיה ובכלים ופיתוח כישורי מנהיגות וניהול.

על ידי נקיטת צעדים אלו, תוכלי לצבור את הידע והמיומנויות הדרושים כדי להצטיין בתחום זה, ולהתקדם לתפקידים ברמה גבוהה יותר.
חשוב לזכור שעל מנת להצליח בתפקיד עלייך להיות בעלת הבנה מעמיקה של מטרות ויעדי הארגון, ולהיות בעלת כישורי מנהיגות חזקים, כישורי תקשורת מצוינים, אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת לעבוד היטב תחת לחץ.

בהצלחה! מרקורי שירותי קריירה.

עמרי ווגסטף

יועץ קריירה והבעלים של “מרקורי שירותי קריירה” מומחה לינקדאין, מרצה על ניהול קריירה בעולם העבודה החדש, ומלווה אנשים למציאת עבודה שהם אוהבים.

מרצה בחברות, ארגונים אוניברסיטאות ומנחה הפודקאסט “הצלחה עם משמעות” בו אני מראיין את המנכ”לים המובילים במשק על הצלחה בקריירה.

לייעוץ קריירה אישי לחצו כאן
לתיאום הרצאות בארגון שלכם: לחצו כאן

מה דעתכם? נשמח לשמוע!

מאמרים קשורים שיכולים לעניין אותך:

פתח צ'ט
1
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן עומרי... איך אני יכול לעזור לך?
דילוג לתוכן