איך לעשות Onboarding בצורה נכונה

תוכן עניינים
Onboarding

איך לעשות Onboarding בצורה נכונה

מה זה תהליך אונבורדינג (Onboarindg)?

Onboarding, הוא תהליך של קליטה שילוב העובדים חדשים בארגון.לארגונים התהליך לפעמים נראה Nice to have
אבל ממש לא, המחקרים מראים עד כמה הוא Must have המחקרים שאשתף כאן נערכו על ידי ארגונים וחברות מחקר מוכרות והם מראים לנו עד כמה לתהליך אונבורדינג איכותי יש השפעה על שימור עובדים ועל פרודקטיביות

הנה 2 עובדות ממחקרים שמספרים לנו על חשיבותו של תהליך Onboarindg יעיל:

על פי מחקר של האגודה לניהול משאבי אנוש (SHRM), ארגונים בעלי תהליך Onboarindg מובנה רואים עלייה של 50% בשימור עובדים חדשים.
▪ שימו לב, הנתון קריטי מכיוון שעלות גיוס עובד שווה ללפחות חצי מהעלות השנתית שלו, ולכן, כמנהלי משאבי אנוש וכמנהלים בכלל, חשוב לדאוג גם לרווחת העובדים וגם לכדאיות הארגון!

מחקר שנערך על ידי המרכז לקידמה אמריקאית מצא שתהליך Onboarindg יעיל יכול להוביל לעלייה של 30% (!) בפריון עובדים חדשים.
▪ עובדים מאושרים = יותר פרודוקטייבים

 

עד כמה חשוב תהליך אונבורדינג בארגונים?

הנה כמה עובדות מרתקות על חשיבות תהליכי האונבורדינג יש השפעה על שימור עובדים ועל פרודקטיביות:

🟠 מחקר שנערך על ידי Aberdeen Group מצא שחברות עם תהליך Onboarindg איכותי משפר את הפרודוקטיביות של עובדים החדשים ב-70% (!!!)

🟠 מחקר של Brandon Hall Group מצא כי לארגונים עם תהליך Onboarindg חזק היה שימור עובדים חדשים גבוה ב-54%.

🟠 מחקר שנערך על ידי Work Institute מצא שתהליך Onboarindg יכול להפחית את התחלופה מרצון בעד 82%.

▪ שימו לב, הנתונים הללו קריטים מכיוון שעלות גיוס עובד שווה ללפחות חצי מהעלות השנתית שלו, ולכן, כמנהלי משאבי אנוש וכמנהלים בכלל, חשוב לדאוג גם לרווחת העובדים וגם לכדאיות הארגון!

 

מתי מתחיל תהליך הOnboarding

לעיתים אנחנו נוהגים להתחיל את התהליך מהיום הראשון, נכון?
זה נראה הכי טבעי, אבל היום, עם תופעת ה Ghosting של טאלנטים ועובדים בכלל, קריטי להתחיל את התהליך לפני.

איך עושים את זה?
▪ אפשר לבצע “בדיקת דופק” של העובד בחודש הקודם לעבודה שלו
▪ אפשר לשאול מה שלומו ואם חסרים לו פרטים מסויימים
▪ אפשר לבקש ממנו לעשות סרטון שמספר על עצמו ולשלוח לצוות או למחלקה
▪ אפשר להכין סרטון הומוריסטי סטייל “יום בחיי” של הצוות שכל אחד מספר על עצמו ומסיים ב”יאללה בוא כבר, מחכים לך!”
▪ אפשר לשלוח לו לינקים לחומרי קריאה על החברה
▪ אפשר לשלוח לו לו”ז עקרוני איך יראה היום הראשון שלו בעבודה

יש עוד המון רעיונות, אבל דבר אחד בטוח תהליך מסוג כזה, מייצר חיבור אישי, מוריד את מפלס החרדה ומייצר וודאות כך שהעובד מבין לאן הוא הגיע.

אז איך אתם כמנהלים יכולים לדאוג לזה?

ביצוע “בדיקת דופק” שבועית לפני חתימת החוזה
כמו שאמרנו, תהליך הרושם הראשוני ותהליך האונבורדינג מתחיל הרבה לפני ההגעה לחברה והוא קריטי לעיצוב מיתוג המעסיק בפני העובד, מייצר וודאות, מוריד את תחושת החרדה ונותן ‘הרגשה של בית’

עדכון הצוות בפרופיל העובד בפרטים כללים
השתדלו לא לתת פרטים אישיים מדיי ובטח לא את חוות דעתכם האישית או המקצועית, תנו לחברי הצוות לגבש אותה לבד, יחד עם זאת, כן חשוב לתת רקע על העובד על מנת שהעובדים יהיו מוכנים לקבל אותו 😊

עדכון הצוות בתחומי האחריות שלו
הכי מביך זה כשעובד מגיע ולא יודעים מה הוא בדיוק עושה, זה מייצר חוסר וודאות, זה נראה לא מקצועי, זה תוקע תהליכי עבודה ולעיתים אפילו גורם לחיכוכים מול עובדים אחרים שחושבים שהוא הגיע ‘לתפוס את מקומם’.
זה חשוב מאוד לא לתת לעובד “להיכנס לפינות” כאלה בתחילת העבודה שלו, במיוחד מבחינה חברתית.

 

טיפים למנהלי ומנהלות משאבי אנוש לתהליך אונבורדינג (Onboarding) איכותי

לתכנן מראש

דאגו לפני שהעובד מגיע לחברה לפתוח לו את הגישה לכל המערכות, המחשבים, תג עובד במידה ויש, דרכי הגעה, חניה, כל מה שיאפשר לו להגיע ליום חוותי ולא רק לעבודה חדשה

רושם ראשוני חזק

קשה לשנות רושם ראשוני, לכן דאגו ליצור חוויה איכותית עבור העובד יחד עם המנהל שלו.

חזון וערכים

אין דבר יותר קריטי בעיניי לחיבור העובד לחזון ולערכים, זה מה שנותן לו משמעות, כיוון, תחושה שהוא מקדם משהו בעולם, בלי זה – כלום לא קורה.

תהליך הכשרה מסודר

דאגו לתהליך #TRAINING  מסודר לכל עובד לשלושת החודשים הראשונים.
מומלץ מאוד להגדיר חונך ספציפי, מעין “אח גדול” של העבוד בחודשים הראשונים שלו בחברה.

שכר

דאגו לקלוט את העובד במערכות השכר וודאו שהפרטים שלו תקינים, חוויה של עיכוב במשכורת בחודש הראשון מעוררת אי נעימות, זהו מאמץ קטן אך קריטי מאוד במידה ומשהו בתהליך העברת המשכורת משתבש.

נורמות וסטנדרטים

מה מקובל בחברה, מה לא מקובל בחברה, איפה אוכלים, איך מתלבשים, מה רמת חופש הפתיחות אצלכם בחברה, האם אתם יותר ארגון היררכי, או שטוח?
חשוב מאוד שהעובד יכיר את הסביבה בה הוא עובד!

מי אני?

נעים מאוד, קוראים לי עמרי ווגסטף והמטרה שלי היא לעזור לאנשים לקום בבוקר לעבודה שהם אוהבים.
אני מעביר הרצאות וסדנאות במקומות עבודה במטרה לקדם את הארגון בצורה מעשית באמצעות תהליכי גיוס, אונבורדינג ופיתוח מנהלים.

צרו קשר בלחצן הווצאפ לפרטים נוספים.

 

שיהיה לכם בהצלחה!
מרקורי, לעבוד ולאהוב את זה.

עמרי ווגסטף

יועץ קריירה והבעלים של “מרקורי שירותי קריירה” מומחה לינקדאין, מרצה על ניהול קריירה בעולם העבודה החדש, ומלווה אנשים למציאת עבודה שהם אוהבים.

מרצה בחברות, ארגונים אוניברסיטאות ומנחה הפודקאסט “הצלחה עם משמעות” בו אני מראיין את המנכ”לים המובילים במשק על הצלחה בקריירה.

לייעוץ קריירה אישי לחצו כאן
לתיאום הרצאות בארגון שלכם: לחצו כאן

מה דעתכם? נשמח לשמוע!

מאמרים קשורים שיכולים לעניין אותך:

פתח צ'ט
1
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן עומרי... איך אני יכול לעזור לך?
דילוג לתוכן