המנהל כמאמן

תוכן עניינים
המנהל כמאמן

המנהל כמאמן – איך להיות מנהל-מאמן

אימון עובדים יכול להיות כלי בעל עוצמה להתפתחות אישית ומקצועית כאחד, חשוב שמנהלים יוכשרו כיצד לאמן ולחנוך ביעילות את העובדים שלהם.
על ידי מתן  אימון, חניכה ומישוב נכונים, מנהלים יכולים לעזור לעובדיהם להגיע לביצועי שיא.

6 דרכים איך להיות מנהלים-מאמנים מעולים

ראו בתפקיד הניהולי גם תפקיד אימוני
המנהל כמאמן הוא מנהל שמבין שתפקידו העיקרי הוא לפתח ולהצמיח את העובדים שלו.
המנהל כמאמן מציב יעדים, מספק תמיכה, חניכה ומישוב לאורך העבודה. הוא מהווה “כתובת” עבור אנשיו, הוא משמש דוגמא אישית ונוהג בהם בכבוד.
על מנת להביא מנהל למצב שהוא גם מאמן, כדאי מאוד שיעבור הכשרה בין אם באמצעות קורס אימון ובין אם כסדנא לפיתוח מנהלים לצד אימון אישי שלו כמנהל. פיתוח מיומנויות, שיטות עבודה, אינטלגנציה רגשית ועוד.

היו מודל לחיקוי כמנהלים
מהדרך בה אתם מתקשרים, דרך המקצועיות ועד להתנהגות שלכם במהלך היום-יום.
אם אתם רוצים שהעובדים שלכם ילכו אחריכם בשנת 2023 – אתם צריכים להוות עבורם מודל.
מודל מקצועי, מודל אישי, מודל התנהגותי. היו האדם הכי מעורר השראה בסביבתו של העובד שלכם.

בנו “עוגנים” – מועדים לחניכה ומשובים מוגדרים מראש, קבועים
אחת מהאחריות המרכזיות של המנהל כמאמן היא לספק חניכה ומישוב מתמשכים לעובדים שלו. זה יכול ללבוש צורות רבות, כולל פגישות אחד על אחד, weekly קבוע, מופעים מקצועיים. מנהלים צריכים לוודא שהם בונים מנגנון אימוני כגון שיחה שבועית עם העובדים שלהם באופן קבוע ומספקים משוב בונה ומקצועי כדי לעזור להם לצמוח ולהצליח.

הציבו יחד עם העובדים מטרות ובנו איתם יחד תכנית כיצד להשיג אותן
מרכיב מרכזי באימון ופיתוח עובדים הוא עזרה לעובדים להגדיר את המטרות שלהם ולהניע אותם להשיג אותן.
מנהלים צריכים לעבוד עם העובדים שלהם כדי לזהות את המטרות המקצועיות (והאישיות) שלהם וולבנות יחד איתם תכנית להשגתן.
מומלץ להגדיר יעדים ספציפיים, מדידים, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן (מודל SMART), כמו גם זיהוי כל משאבי הארגון שעשויים להידרש על מנת לעזור לעובד להשיג מטרות אלו.

עודדו את העובדים לקחת על עצמם אתגרים חדשים וללמוד מיומנויות חדשות
חלק מתפקידו של המנהל כמאמן הוא לעזור לעובדים למתוח את עצמם ולקחת על עצמם אתגרים חדשים.
מנהלים צריכים לעודד את העובדים שלהם לקחת על עצמם פרויקטים חדשים, פרויקט נוסף, ולחפש הזדמנויות ללמוד ולצמוח. זה יכול לכלול לקיחת אחריות נוספת במסגרת תפקידם הנוכחי, או חיפוש הזדמנויות לפיתוח מקצועי כגון תוכניות הכשרה או כנסים, הכשרות פנים ארגוניות ועוד.

בנו סביבת עבודה שמאפשרת תקשורת פתוחה
בלי תקשורת פתוחה- אין אמון. בלי אמון – אין באמת מערכת יחסים.
מנהלים צריכים לדאוג שהם בעצמם מאפשרים את הסביבה הבטוחה לעובד לשתף אם יש לו בעיות, אם הוא צריך עזרה, אם קשה לו.
תקשורת פתוחה וכנה תבטיח סביבה בטוחה ותומכת בה העובדים מרגישים בנוח להיות עצמם.

בעזרת שימוש בטיפים המצויינים כאן, מנהלים יכולים לאמן ביעילות את העובדים שלהם ולעזור להם לצמוח ולהצליח בתפקידיהם.
חשוב לזכור שחניכה ואימון אלו תהליכים מתמשכים, והם מצריכים תמיכה והכוונה מתמשכת מאנשי מקצוע.
על ידי חניכה מישוב ואימון באופן קבוע, מנהלים יכולים לעזור לעובדיהם למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם ולהצליח בקריירה שלהם.

עמרי ווגסטף

יועץ קריירה והבעלים של “מרקורי שירותי קריירה” מומחה לינקדאין, מרצה על ניהול קריירה בעולם העבודה החדש, ומלווה אנשים למציאת עבודה שהם אוהבים.

מרצה בחברות, ארגונים אוניברסיטאות ומנחה הפודקאסט “הצלחה עם משמעות” בו אני מראיין את המנכ”לים המובילים במשק על הצלחה בקריירה.

לייעוץ קריירה אישי לחצו כאן
לתיאום הרצאות בארגון שלכם: לחצו כאן

מה דעתכם? נשמח לשמוע!

מאמרים קשורים שיכולים לעניין אותך:

פתח צ'ט
1
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן עומרי... איך אני יכול לעזור לך?
דילוג לתוכן