שינוי קריירה בשנת 2024

תוכן עניינים
שינוי קריירה 2024

שינוי קריירה בשנת 2024

אם אתם חושבים על שינוי קריירה, ואתה רוצים לדעת מאיפה מתחילים, אילו מיומנויות וכישורים תצטרכו, תוכלו לעשות שינוי קריירה – המאמר הבא הוא בשבילכם!

באופן כללי, חשוב שתדעו שאתם לא היחידים שחושבים על שינוי קריירה, המון אנשים מגלים שהעבודה הנוכחית שלהם כבר לא מספקת אותם או שהם רוצים להמשיך במסלול קריירה אחר.
אז אם גם אתם חושבים להחליף לעשות מעבר להייטק.

כאן יש מידע על ייעוץ קריירה להייטק

במאמר זה נשתדל לעבור על הכל, החל מהרעיון של שינוי קריירה ועד לשלבים המעשיים הדרושים כדי לעשות אותו.
בנוסף לכך, נראה מהן היתרונות והחסרונות של שינוי קריירה ונבין היכן ניתן למצוא את הכלים והידע כדי לעשות שינוי קריירה איכותי.
בסוף המדריך הזה, יהיו לכם את כל הכלים הדרושים כדי להתחיל לעשות את שינוי הקריירה שלכם, תהנו!

אז קודם כל חשוב להבין שהרעיון של שינוי קריירה הופך נפוץ יותר ויותר, הסיבה לכך היא שאנשים מחפשים אתגרים והזדמנויות חדשות בחיים שלהם.
הם כבר לא רוצים להישאר באותו התחום ובאותה העבודה.
לצד האתגרים בשינוי קריירה וחוסר הוודאות, יחד עם האסטרטגיה וההכוונה הנכונים, יהיה לכם קל יותר לבצע מעבר לקריירה חדשה בהצלחה.

יש מספר שלבים שונים הדרושים לשינוי קריירה מוצלח:
היכרות עם הכישורים שלכם, החוזקות שלכם, החולשות שלכם, מחקר שוק, מגמות שוק העבודה הנוכחי וגם לאסטרטגיה למציאה בפועל של קריירה חדשה.
במאמר הקרוב נשתדל לגעת בהם בצורה איכותית.

אז בלי הקדמות מיותרות, בואו נתחיל!
אחרי שקיבלתם החלטה לשינוי הקריירה, ישנם גורמים רבים שחשוב לקחת בחשבון, כמו כדאיות ורלוונטיות התחום החדש שמעניין אתכם, וכישורים שצריכים להתאים הדרושים לתפקיד שבחרתם.

לכן, חשוב לשמור על ריאליות, ולא להתפתות אחר חלומות רומנטיים מדי, חשוב להקדיש זמן לנתח את היתרונות והחסרונות של כל פרט בשינוי הקריירה לפני קבלת החלטה סופית.
מבחינת אפשרויות קריירה שונות ועד להערכת היתרונות והחסרונות של שינוי קריירה, במאמר הקרוב נציע כמה טיפים ושיטות שיעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת.

שינוי קריירה – הבנת הצרכים והיעדים

שינוי קריירה הוא צעד משמעותי שדורש הבנה עמוקה של המניעים והצרכים שלכם. לפני שיוצאים לדרך חשוב לבדוק שהשינוי נובע מסיבות פנימיות כמו תסכול מתמשך מהתפקיד הנוכחי, תחושה של אי מימוש יכולות או חוסר התאמה בין הערכים והאישיות לבין דרישות התפקיד. שינוי קריירה אינו אמור לנבוע מסיבות חיצוניות כמו אווירה לא טובה במקום העבודה הנוכחי.

חשוב גם להגדיר מטרות ויעדים ברורים לשינוי הקריירה.
לאן אתם רוצים להגיע? מהם התחומים שמעניינים אתכם? אילו כישורים אתם רוצים לממש?
הגדרת יעדים תסייע למקד את החיפוש ולבחור נכון את המסלול החדש. שאפו למצוא התאמה בין הכישורים, הערכים ותחומי העניין שלכם לבין הקריירה החדשה.

בנוסף להיבטים הפנימיים, חשוב גם להתייעץ עם אנשי מקצוע, חברים ומשפחה לפני שיוצאים לדרך של שינוי קריירה.
קבלת חוות דעת אובייקטיביות מבחוץ יכולה לסייע בקבלת החלטה מבוססת ומושכלת יותר.
כדאי גם לחקור היטב את המקצוע או התפקיד החדש ולנסות להתנסות בהם טרם מעבר סופי.

שינוי קריירה מוצלח מתחיל בהבנה עצמית עמוקה של הסיבות, המניעים והיעדים.
השקעה בהיכרות העצמית וקבלת חוות דעת חיצוניות יסייעו לשרטט נכון את המסלול החדש ולהתאימו לצרכים האמיתיים.

הכנה יסודית לשינוי קריירה

שינוי קריירה מוצלח דורש הכנה יסודית ותכנון מראש

חשוב לזכור שמדובר בתהליך ארוך, ויש להתכונן כראוי לקשיים ואתגרים הצפויים בדרך.

צריך להשלים את הפערים בידע ובמיומנויות הנדרשות למקצוע החדש ולכן מומלץ להשקיע בקורסים מקצועיים, הכשרות, לימודים אקדמיים וכל דרך לימוד אחרת שתקנה לכם את הכלים הנחוצים בתחום החדש.
אל תמהרו לעזוב את המקום הנוכחי לפני שסגרתם פערים אלה.

ייתכן ותצטרכו להתכונן לירידה זמנית בשכר ובמעמד בהתחלה, עד שתרכשו ניסיון וותתקדמו בתפקידים. לכן מומלץ לחסוך כסף מראש או לדאוג למקור הכנסה משלים בתקופת המעבר.
גם מבחינה נפשית חשוב להיות מוכנים לאתגר שבהתחלה מחדש בתחתית ההיררכיה.

מחקר אפשרויות לקראת שינוי קריירה

בעולם של היום, שינוי של הקריירה יכול להיות תהליך מורכב.

מכיוון שיש כל כך הרבה אפשרויות שונות, זה יכול להיות קשה לדעת מה לבחור ולאיזה כיוון ללכת.
עם זאת, עם המחקר והתכנון הנכונים, כל אחד יכול לעבור לקריירה מוצלחת אחרת.

אתם מרגישים שאתם תקועים בעבודה שלכם?
אם כך, סימן שהגיע הזמן לחקור אפשרויות קריירה נוספות, שיכולות להיות מאוד מגוונות ומעניינות, חשוב לשים לב שמהצד השני, מאוד קל לאבד את עצמכם מבין כל האפשרויות.

החדשות הטובות הן שלא חסרים מסלולי קריירה פוטנציאליים לחקור מכיוון שהקריירה היום השתנה בניגוד לעבר.
יש הרבה יותר אפשרויות, החל עיצוב גרפי ועד הנדסת תוכנה, יש משהו מעניין בכולם כך שתוכלו למצוא את עצמכם, רק צריך לדייק.
כצעד ראשון, כלפי פנים, חשוב מאוד להבין במה אתם חזקים, מה הערך המיוחד שלכם, מה בא לכם בקלות, מה אתם אוהבים לעשות, ומהם תחומי העניין שלכם.

כלפי חוץ, חשוב גם לחקור את התעשיות השונות שאולי תרצו לעבוד בהן ואת הביקוש לתפקידים שמוצאים חן בעיניכם בתעשיות האלה. על ידי מחקר אפשרויות קריירה איכותי, תוכלו לקבל החלטה מושכלת שתעזור לכם להבטיח מעבר נח וחלק למסלול הקריירה החדש.

אחרי שהבנתם במה אתם חזקים, מה מעניין אתכם, והגעתם להבנה אילו תפקידים מעניינים אתכם –  התחילו לחשוב אילו כישורים או ניסיון אתם צריכים כדי לעסוק בהם?
אילו הזדמנויות זמינות בתחום שלכם? באזור שלכם? ומהו טווח השכר הריאלי שאפשר להשיג?

מיומנויות וכלים לקראת הצעד הראשון

כשיוצאים למסע לשינוי קריירה, חשוב להקדיש מחשבה וזמן על המיומנויות והכלים שרכשתם עד עכשיו בחיים. צריך לקחת את הזמן ולרשום אותן על דף, זה מאוד עוזר לקבל ביטחון וודאות בעצמכם.
אחרי שסיימתם עם רשימת החוזקות שלכם, נסו לאתר את המיומנויות שאתם צריכים להתחיל לחדש עכשיו.

כדי להצליח בשינוי קריירה, חיוני לרכוש ולפתח מיומנויות חדשות ורלוונטיות לתחום החדש. הקניית מיומנויות עדכניות ונדרשות תהפוך אתכם למועמדים אטרקטיביים ומבוקשים יותר על ידי מעסיקים בתחום.
אם אתם עוברים לתחום טכנולוגי, ודאו שיש לכם ידע עדכני בשפות תכנות, מדעי נתונים, אבטחת מידע וטכנולוגיות ענן רלוונטיות. השתתפו בקורסים והסמכות בתחומים אלה גם אם אינם נדרשים באופן פורמלי לתפקיד – הם יקנו לכם יתרון תחרותי בולט.
גם מיומנויות רכות כמו עבודת צוות, תקשורת בין-אישית, יצירתיות וחדשנות הופכות להכרחיות יותר ויותר בכל התחומים. הקפידו לפתח אותן במקביל להיבטים הטכניים. הן יסייעו לכם להשתלב ולהצליח בסביבת העבודה החדשה.

בנוסף לרכישת מיומנויות ספציפיות, פתחו הרגלי למידה והתעדכנות שוטפים. סביבת העבודה משתנה בקצב מהיר, ועליכם להתעדכן ולהתפתח באופן תדיר כדי להישאר רלוונטיים ותחרותיים. שינוי קריירה מוצלח דורש הקניית מיומנויות חדשות ופיתוחן לאורך זמן.

כדי לעזור לכם, הכנו רשימה קצרה של מיומנויות חשובות שרלוונטיות לעתיד עולם העבודה:

  •  ניהול זמן
  •  מנהיגות וניהול
  •  תקשורת בין אישית
  •  פתרון בעיות
  • גמישות מחשבתית
  •  חדשנות
  •  חשיבה אנליטית
  •  פתרון בעיות מורכבות
  •  כתיבה ומחקר
  •  עריכת מצגות
  • עמידה מול קהל

 

הקשר בין שינוי קריירה לשינוי קורות חיים

שינוי קריירה הוא לרוב צעד משמעותי ומהותי בחייו של אדם, והוא מחייב שינויים ועדכונים מקבילים גם בקורות החיים. עם מעבר לתחום עיסוק חדש, יש לשקף זאת כראוי בקורות החיים על מנת שאלו יהיו עדכניים, רלוונטיים ומדויקים לגבי הניסיון והמומחיות הנוכחיים.

לפני הכל, יש לעדכן את הכותרת המקצועית בקורות החיים בהתאם לשינוי. אם עברת מתחום השיווק לפיתוח תוכנה, לדוגמה, יש לשנות את הכותרת המקצועית בהתאם. כותרת מעודכנת תשקף נכונה את תחום העיסוק הנוכחי.

בנוסף, מומלץ להוסיף פירוט של הכשרה וקורסים שהשלמתם כחלק מהמעבר המקצועי. קורסי הסבה, השתלמויות והסמכות הרלוונטיים לתפקיד החדש יאששו את המומחיות שלכם בתחום החדש.

המלצה נוספת היא לעדכן את תיאורי התפקידים הקודמים להדגיש ניסיון ומיומנויות הרלוונטיים גם לתפקיד הנוכחי. לדוגמה, הדגישו ניסיון בעבודת צוות אם זו מיומנות חשובה גם בתפקיד החדש.

חשוב גם להוסיף תיאור של הישגים והצלחות בתפקידים הקודמים שיכולים להעיד על הפוטנציאל שלכם להצליח גם בתחום החדש. מעסיק פוטנציאלי יחפש סימנים לפוטנציאל וכישורים רלוונטיים.

קורות חיים מעודכנים ורלוונטיים הם מפתח להשתלבות מוצלחת בתפקיד חדש לאחר שינוי קריירה.
הקפידו לשקף בהם כראוי את המעבר על ידי עדכון הכותרת המקצועית, ציון הכשרות רלוונטיות, והבלטת ניסיון קודם מתאים. קורות חיים מעודכנים יציגו אתכם כמועמד איכותי ומתאים ביותר עבור מעסיקים פוטנציאליים בתחום החדש.

קראו בעיון את תיאור המשרה ורשימת הדרישות, וזהו מהן המילות המפתח והמיומנויות הספציפיות שהמעסיק מחפש.  בהתאם לכך, הוסיפו או הדגישו בקורות החיים שלכם ניסיון והישגים קודמים הרלוונטיים לדרישות אלה. למשל, אם נדרש ניסיון בניהול צוות, תארו פרויקט מסוים שבו עמדתם בראש צוות והובלתם אותו להצלחה. שימו לב לשימוש באותן מילות מפתח.

נסחו מחדש את תיאורי התפקידים הקודמים שלכם באופן שיתייחס לצרכים הספציפיים של המשרה הנוכחית. הדגישו היבטים כמו אחריות, כישורי ניהול וארגון אם אלה רלוונטיים. השתמשו בנתונים ומספרים כדי להראות תוצאות והישגים בעבודות קודמות. בפסקת ה”על עצמי” של קורות החיים כתבו כיצד הניסיון שלכם מתאים בדיוק לצרכי התפקיד והחברה.
הסבירו כיצד אתם יכולים לתרום מהכישורים והניסיון שלכם להצלחת התפקיד. חזרו על מילות מפתח רלוונטיות.

זכרו לעדכן גם את המכתב המקדים בהתאם למשרה הספציפית. התייחסו לנקודות החשובות בתיאור המשרה והסבירו מדוע אתם מתאימים לה.
בהתאמה נכונה של קורות החיים לדרישות הספציפיות של כל משרה תמקסמו את הסיכוי שיזמנו אתכם לראיון.
קחו את הזמן להתאים את הקורות והמכתב לכל משרה בנפרד בצורה יסודית. זה ישתלם לכם בסופו של דבר.

שינוי קריירה 2024

 

ברוב הפעמים, שינוי הקריירה, חוסר הוודאות, הספק והעצמי והפחד מעוררים תחושות חרדה
מחפשי עבודה רבים סובלים מחרדות ודיכאונות, הפחד משתק, לאט לאט מחפשי עבודה מפסיקים לעשות פעולות, לאורך זמן זה מוריד את הערך העצמי של מחפשי העבודה,

מחפשי עבודה רבים ממשיכים לשבת בבית ובסופו של דבר המעגל רק מחמיר, מדובר בדרך כלל על זמן שנע בין חודשיים לחצי שנה, מה שבסופו של דבר עולה להם בהמון כוחות נפש.
המון זמן מבוזבז וכסף שיכלו להרוויח לולא היו עובדים, לכן חשוב מאוד לשקול כבר בהתחלה להיעזר ביועץ קריירה, ולא רק ללכת לאיש מקצוע כשנהיה קשה ומתיש.
וקורות החיים של מחפשי העבודה כבר נמצאים במאגרי החברות ששומרות את קורות החיים שלהם
אצלנו במרקורי בשנת 2022 שיפרנו את המשכורת של מחפשי העבודה אצלנו ב35% !

לכן, הטיפ הבא הוא מאוד מומלץ:

התייעצו עם יועץ קריירה

תפקידו של יועץ קריירה הוא לספק עצות והכוונה חשובות למציאת העבודה או המקצוע הנכון עבורכם. היועץ יכול לעזור לכם להעריך את הכישורים שלכם, לתת לכם סקירה על השוק, לזהות טרנדים, להמליץ על קורסים והכשרות, לבדוק הזדמנויות, להפעיל קשרים  ולתכנן אסטרטגיה של דרכים למעבר לתחום חדש. יתרה מכך, הם יוכלו לחבר אתכם עם קולגות שלהם ואנשים שיכולים לעזור להפוך את שינוי הקריירה שלכם לחלק ומוצלח יותר.

כמו כן יועץ קריירה יוכל להעריך את הסיפור המקצועי שלכם ובהתאם, לזהות הזדמנויות לכיוון מתאים לכם אפילו לא חשבתם עליו בכלל. יועץ קריירה איכותי יספק לכם תובנות כיצד לשווק את עצמכם בקורות החיים, בלינקדאין וגם בהכנה לראיון עבודה, יש ליועץ קריירה איכותי כלים וידע כדי להבטיח שתהיו בטוחים בתחום החדש שתבחרו. כאן אפשר לראות על תהליך ייעוץ הקריירה המיוחד שלנו במרקורי.

אנשי מקצוע בתחום הקריירה הם אנשים שבקיאים בשוק, בכלכלה, במגמות ובהזדמנויות ולכן יכולים לספק לכם ייעוץ שיעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

בנוסף, הם גם יכולים לספק טיפים כיצד לעדכן את קורות החיים שלכם, לשדרג את חשבון הלינקדאין שלכם, וכמובן איך להתכונן לראיונות עבודה.
פנייה ליועץ קריירה היא דרך מצוינת להבטיח שתתחיל את השינוי בקריירה שלכם ברגל ימין.

אף פעם לא מאוחר מדי לעשות שינוי קריירה. אבל, כדי לעשות שינוי קריירה איכותי, לפעמים תצטרכו ללמוד דברים מחדש.
כמובן שאפשר לעשות זאת על ידי לקיחת קורסים, השתתפות בסדנאות או אפילו קבלת הסמכות הקשורות לתחום החדש שבחרתם.

השלמת פערים בלמידה בהתאם לתחום החדש שנבחר

דבר אחד שחשוב לקחת בחשבון בעת שינוי קריירה הוא לוודא שיש לכם את הידע והכלים הספציפיים הדרושים לתפקיד אליו אתם מכוונים כדי שתוכלו להצליח בתפקיד החדש שלכם.
חשוב לחקור אילו תעודות או הסמכות צריך לקבל, יכול מאוד להיות שתצטרכו לעשות קורסים, לקחת שיעורים פרטיים, השתלמויות, סדנאות או אפילו ללמוד קורסים מקוונים כדי להשלים פערים.
ללמוד זה כיף, זה חדש, זה מפתח אותנו. אחרי שהבנתם מה אתם צריכים ללמוד כדי להתקבל לתפקיד, הגיע הזמן לבנות תכניית ויאללה, להירשם לקורס הקרוב!

תכנון תוכנית מסודרת לכל שלב בתהליך

הכנת תוכנית מסודרת לכל שלב בתהליך שינוי הקריירה היא חיונית.
תתחילו לחקור את הקריירה שאליה אתם רוצים לעבור, תבינו מה היעד הרלוונטי שאתם צריכים, תראו מה במסגרת הכישורים שלכם ומה פחות כדי שתוכל לדעת יותר אם השינוי באמת מתאים לכם.
אחרי שסיימתם עם השלב הזה, תתחילו ליצור קשרים עם אנשים או חברים בתעשייה אליה אתם מעוניינים לעבור, וכמובן לא לשכוח לעדכן קורות חיים המותאמים למשרה שאתם רוצים. תכנון תוכנית מסודרת היא מפתח להצלחה.

ניצול הזדמנויות בקריירה

כאשר בוחנים שינוי של הקריירה, נסו לנצל את ההזדמנות הראשונה לצבור ניסיון בתחום החדש שאליו אתם מכוונים. אולי אין לכם את הקשרים או הכישורים הנכונים לקפוץ ישירות לקריירה חדשה, אבל אם יש לכם הזדמנות לצבור ניסיון בכל דרך שהיא, כדאי מאוד שתנצל אותה. הניסיון לא רק יעזור לך לצבור את הכישורים והידע הנחוצים להצלחה בתחום, אלא הוא גם יוכיח למעסיקים פוטנציאליים שאתם רצינים לגבי שינוי הקריירה שלכם ושאתם מוכנים לעבוד קשה כדי שזה יקרה. זה יכול להיות התמחות, עבודה בהתנדבות או משרה חלקית. מה שזה לא יהיה, וודאו שאתם מפיקים את המירב מההתנסות, נצלו את הזמן הזה כדי להכיר את התעשייה ולבנות את עצמכם בתחום החדש.

סימנים שהגיע הזמן לשינוי קריירה

אם אתם קמים בבוקר בעבודה ולא טוב לכם, נסו לחשוב מה לא טוב לכם, האם זה המנהל הישיר? האם זאת סביבת העבודה? זה שהעבודה היא רק מהמשרד או רק מהבית? הפקקים?
האם בחרתם את התחום שמתאים לכם? אם מישהו היה רואה אתכם עכשיו בבית, סתם ככה בלבוש הרגיל שלכם, מה הוא היה חושב שאתם עושים? מה הוא היה ממליץ לכם לעשות? מה בולט אצלכם?
ואם אתם מרגישים שהעיסוק כבד עליכם, והחלטתם לא נכון, זה בסדר, זה קורה לכולם, באמת לכולם, אבל חשוב ללמוד מזה, כי בנתיים החיים עוברים, אז בואו לפחות נקום בבוקר לעבוה שאנחנו אוהבים, בסוף אנחנו מדברים על חצי מהחיים שלנו.

חצי מהחיים שלנו.

עמרי ווגסטף

יועץ קריירה והבעלים של “מרקורי שירותי קריירה” מומחה לינקדאין, מרצה על ניהול קריירה בעולם העבודה החדש, ומלווה אנשים למציאת עבודה שהם אוהבים.

מרצה בחברות, ארגונים אוניברסיטאות ומנחה הפודקאסט “הצלחה עם משמעות” בו אני מראיין את המנכ”לים המובילים במשק על הצלחה בקריירה.

לייעוץ קריירה אישי לחצו כאן
לתיאום הרצאות בארגון שלכם: לחצו כאן

מה דעתכם? נשמח לשמוע!

מאמרים קשורים שיכולים לעניין אותך:

פתח צ'ט
1
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן עומרי... איך אני יכול לעזור לך?
דילוג לתוכן